12 دستگاه سیستم مدیریت واتوماسیون شبكه برق فشارمتوسط در اداره كل راه آهن شرق كشور نصب شد

بافق :علی عسکری سرپرستی یزدفردا :به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی اداره كل راه آهن شرق برای اولین بار در كشور 12 دستگاه اتوریكلوزر شبكه 20 كیلو وات با قابلیت مونیتورینگ و كنترل از راه دور همزمان و هماهنگ ( سیستم مدیریت و اتوماسیون شبكه برق فشار متوسط ) در این اداره كل نصب و راه اندازی شد.
این روابط عمومی می افزاید: مدیركل راه اهن شرق با اعلام این خبر گفت : سیستم انتقال اطلاعات و اتوماسیون این مجموعه برای اولین بار در كشور به این طریق اجرا شده و تمام مراحل طراحی مشاوره ونظارت آن توسط كارشناسان این اداره و اجرای آن توسط پیمانكاران ایرانی انجام شده است.
مهندس "محمد پور فخری" مشخصه بارز این سیستم را مونیتورینگ و كنترل همزمان و هماهنگ 12 دستگاه اتو ریكلو زر بر شمرد كه برای اولین بار دركشور درمرحله اجرا است و درحال حاضر نیز این بخش از سیستم نصب و راه اندازی شده ودرمرحله تست می باشد كه به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی هزینه تمام شده این پروژه را 5 میلیارد ریال اعلام كردوافزود :از مزایای سیستم مدیریت و اتوماسیون شبكه برق سرعت زیاد در رفع خطای شبكه و به حداقل رساندن قطعی و نوسانات برق تحت پوشش محور طبس و بافق می باشد.
مدیركل راه اهن شرق قدرت مانور عالی ایمنی بالا و جلوگیری از تك فاز یا دو فاز شدن برق شبكه حتی برای یك لحظه را از دیگر مزایای این سیستم دانست
وی خاطر نشان كرد : این پروژه می تواند به عنوان مدل برای سایر نقاط شبكه ریلی كه دارای شبكه برق اختصاصی هستند مورداستفاده قرار گیرد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا